Gondolatok a tehetségről

 2013.05.31. 23:06

A tehetség Isten egyik legnagyszerűbb bizonyságtétele a szabad akaratról.

 

Bizonyságtétel, nem ígéret.
Az igazi Szeretetben - ahonnan a tehetség is fakad- nincsenek ígéretek, csupán bizonyságtételek és fogadalmak. Életünk választott párjának hűséget fogadunk, nem pedig ígérünk.

A kettő közötti különbség valójában roppant egyszerű.
A fogadalom által valami több lesz. Ha én teszem azt a fogadalmat, akkor én is több leszek, és Te is, aki fogadod. Mindazonáltal úgy leszünk többek, hogy nem voltunk kevesebbek. Ez a szabadság lényege.

Az ígéret által elköteleződés jön létre, mindkét irányban. Én is elkötelezem magam arra, hogy megtegyem azt, amire ígéretet tettem. Ha nem teszem meg, a magam és a Te szemedben is kevesebb leszek. Ráadásul ez a "kevesebb lehetek ígérete" folyamatosan szorongat engem.
Ugyanakkor elvárom tőled, hogy magasabb rendűnek tekints engem, mivel arra készülök, hogy valami jót tegyek veled, tehát nekem van valamim, ami neked nincs, vagy valamiből több van nekem, ezért tudok adni neked belőle. Így Te vagy a kevesebb.

A Szeretetben viszont nincsenek relációk, nincsenek különbségek.

A tehetség tehát nem a "valaki lehetek ígérete", hanem a "bárki lehetek fogadalma".
Hogy ki leszek, én döntöm el. Bennem van a lehetőség. Ezáltal pedig bebizonyosodik, hogy "nincs rossz vagy jó döntés, csak döntés van".
A tehetség mag. A tehetség hologram. Benne van az élet.

A tehetségre pontosan igaz az, amit Neale Donald Walsch ír az életről Párbeszédek Istennel című trilógiájának harmadik kötetében. Képzelj el egy számítógépes játékprogramot. Bárhogy játssz is, a gép mindig tudja, miként reagáljon a cselekvésedre, mert minden lehetőség benne van.
Éppen ilyen a tehetség is. Bármit is kezdj vele, működni fog. Ez a szabad akarat legdicsőbb megtestesülése.

Benne van az eleve elrendelés - hiszen bárhogy is cselekedj, már megvan a hozzá megfelelő reakció. Ugyanakkor még sincs benne - hiszen Te magad döntöd el, miként cselekszel.
Akár lépsz, akár mozdulatlanul vársz, a lehetőség készen áll.

A tehetség meditáció.
A forgószél középpontja, ahol csend van.

Ezért ha felismered magadban a tehetséget, éld át a fogadalom szentségét.
Tiszteld a szabad akarat bizonyságát, és add át magad a bizonyosságnak, miszerint minden Élet.

A bejegyzés trackback címe:

https://jacintsohaja.blog.hu/api/trackback/id/tr995338264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása